Exakt en vecka

Ja då äter man lådor, öppnar paket, dricker glögg och träffas släkt, bekanta och vänner.
Insåg först idag att det faktiskt är bara 7 dagar kvar, o jag har inte köpt en endaste en julklapp!! autch... måste hinna till H:fors före söndagen, så det blir verkligen sista minuten julhandlas.

Borde också klura ut vad jag skall köpa och åt vem?

Förstår inte hur vår familj, bestående av 3 tvåbenta och 2 fyrbenta, kan framkalla så mycket oljud? Om jag inte vaknar på morgonen till Remos och hundarnas opera, kan min käre snart 45 årige mor springa in på mitt rum jagandes efter hundarna, och hur jag än försöker förklara att jag helst inte vill ha marathon lopp inne på mitt rum med knappa 8kvadrat, så verkar det vara omöjligt att kompromissa.
En annan vanlig vardagsirritation är mammas nyfikenhet över min msn och min blogg. Hon tycker det är otroligt roligt att påpeka när någon skickat på msn och konversationsfönstret börjar blinka. Och försöker ständigt kika över min axel vad jag skriver för inlägg. Kan det bli mer irriterande?
Förresten tror jag att min bror börjar bli döv. Sannerligen sorgligt då han nyss fyllt 10 år. Men på den volym han ser på DisneyChannel och spelar PS2 får en vanlig human person tinnitus. Detta är yttest plågsamt, om man glömt nycklarna och hamnar stå och plinga på dörrklockan i en halv timme, förrän killen hör att hundarna står vid dörren och skäller åt dörrklockans pling. Jag tror jag skall köpa hörapparat till julklapp åt honom.

Nu skall jag fortsätta på att skriva ner saker jag skall handla under veckan!!
Kom ihåg att öppna kalender lucka 17, vilket jag redan har gjort, samt de alla andra luckorna.
+Tomtar e farliga, så var försiktiga. (Vi hade en i bastun på skären då jag var liten, han var skrämmande. Har fortfarande traumor. Borde få skadestånd av julgubben)


Kommentarer
Postat av: Jasse

Fan ja borde också å julhandla, enda probleme e att tiden e dåligt prioriterad och finns inte så mycke kvar å så e de ganska tomt på bankkonto :P Men men, ja tror ja också satsar på sista minuten!

2007-12-17 @ 19:56:21
URL: http://jassmiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0