Korv någon?

Råkade vara ugnskorv idag i skolan, och då jag har vegetarian menyn i skolan, var det Soya-korv för mig. För att vara modig och bekämpa mina tidigare erfarenheter av Soya produkter, smakade jag på denna avlånga knackorvs-liknande-uppfinning. Urk,ush,ush säger jag! Inget jag rekommenderar. Så ifall ni någon gång blir vegetarianer se upp för era specialgjorda korvar!

Dagens korv-påträffande och samtalet om allergi några timmar senare i Serendi fick mig faktiskt att minnas hur jag i barndomen var mycket avundsjuk på min kusin som var allergisk för ett och annat. Hur spännande verkade inte det? Två dagar senare deklarerade jag mig vara allergisk för B-klass korv. 
Än idag brukar jag faktiskt få råd om att kontrollera att korven faktiskt är A-klass.







Kommentarer
Postat av: Karin

tycker inte man kan jämföra en stad om man pluggar i den eller om man jobbar i den.. jag har ju fast jobb här, heltid.. och hinner inte träffa så mycket folk.. ensam och längtar hem en del.. men om man flyttar till en stad för att plguga (som jag gjort förut) så lär man ju känna massa nya folk och har kul också liksom.. kalmar är en trevlig stad så det borde va trevligt:)

2008-08-19 @ 15:34:22
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0