Italish...

Imorgon inleder jag mina studentskrivningar med hörförståelse i Italienska. Skall raserläsa idag. för jag strävar till en bokstav högre upp på listan. Vi får hoppas det går bra. så håll tummarna uppe för mig.

Annat som också skall uträttas ikväll är en liten sammanfattning över vad jag o janne, som skall vara värdar för fredagens de gamlas dans, skall säga under tillställningen. Imorgon har vi nämligen träning med klänningar och kostymer på och då skall hela programmet också fungera samt skall presentation av både danspar och danser utföras. Vi hade tänkt från början att vi skulle planera lite imorgon före dansträningarna men då ja skall åka imorgonbitti iväg till Esbo för att söka min klänning så hinner ja nippanappa tillbaka till klockan 12 då vi skall börja dansa. blir stressigt :S 

Har faktiskt gjort det fenomenala och beställt tid till frissan, har inte riktigt klurat ut än hur jag skall klippa det, men en liten ändring skall vel dock ske då jag blivit innerligen trött på denna 20kg trasmatta jag går klängande med.  Måste också fundera ut hur jag skall ha håret på fredagen? borde hitta någon passlig inspirationsbild som jag kunde ta med mig på fredagen till Woman in Black där de skall styla till mitt hår inför dansen. Hur Make-up skall vara borde jag också klura ut... Någon som har bra förslag och ideér?

Vill ni förresten veta vad min största mardröm inför gamlasdansen är? jo, har sett flera gånger synen där vi dansar Virginia Reel, en dans vars koreografi innehåller lite snurr, skutt och nigningar, samt galoppsteg, och har nu fått skräck över att jag kommer att trampa på fållen av min kläning mitt i ett galoppsteg, det säger braaak och hela klänningen spricker och jag drar en väldigt oakrobatisk kullerbytta och ramlar pladask på golvet. Kommer antagligen att få fobi för denna dans och vara så nervös att detta kommer att inträffa i verkligheten också. måste säkert öva lite galoppsteg med klänning och klackskor hemma före själva tillställningen.

Nu tackar jag för idag. Aktiverar min hjärna. Och ber till gud att studentskrivningarna skall gå bra.

Kommentarer
Postat av: malin

lycka till=)

2008-02-12 @ 21:14:19
URL: http://malinsss.blogg.se
Postat av: Karoliina

Ifall du sytt upp klanningen maste du kolla att alla sommar ar ok, min klanning var lite slarvigt uppsydd sa klacken fastna i sommen dar bak sa jag holl pa snubbla bakat just i denhar dansen:D Lycka till!

2008-02-13 @ 21:51:18
URL: http://kaa88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0