Krabbisattack

Jag vaknade imorse klockan 12 ,efter ett roligt veckoslut med grannsällskapet, med en otrovärd huvudvärk och en känsla av att jag kommer att spendera denna söndag intill vessabyttan. Jag kände mig usel, äcklig, och bestämde mig för att alldrig mer dricka vodka. Faktumet som gjorde det hela ännu värre var att det är söndag-städningsdag. Men nu då jag dammsugit hela huset, njutit av morgonmål och suttit o beundrat det vackra vädret så känner jag mig i toppform. Så nu skall jag ennu stryka lite kläder och sedan göra det obligatoriska söndags-serendiralli.

På fredagen gjorde jag mig själv stolt över att ta itu med gammaldans frågan. Jag har alltså nu en klänning, tack till Ia. Vi spenderade kvällen med att baka extraordinära mokkarutor, med riktiga husmanskonster! tex. att svalna degen genom att blåsa kall luft med hårfön. Vi lyckades galant. Ett besök till shell hann vi också med varefter det blev vin och eyetoy i vårt vardagsrum.


        

Lördag åkte vi ner till Ekenäs där bowling utövades. Jag förlorade. Ett kast i fel riktning lyckades jag också utföra, linda springer framåt och klotet bakåt. Ingen vacker syn. Efter den hårda matchen åkte vi tillbaka till pentby där kvällen spenderades hos grannen med blivande fru och hunden Nemo. Ordentligt med drinkkar, öl och vin avnjöts och kvällen blev perfekt! Ett sent Silvers besök gjordes också vid 3 tiden, där bekanta med redan fyllda 18 påträffades och kvällen slutade med att jag ramlade i säng då jag steg in genom dörren.

Nu då krabbisen lagt sig, skall jag snabbt stryka och sedan njuta av en söndag som lite tröstar över vinterdepressionen. snart e de vår! ;)

Kommentarer
Postat av: malin

e d där camilla sonck?:) ojj va gott me mockarutor, d sku ja it säga nej till just nu. e roy din granne?=)

2008-01-20 @ 15:43:39
URL: http://malinsss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0