Irriterande

Jag har antagligen inte berättat om en av de mest störande saker i mitt liv? Angina. Ett verkligen påträngande och jobbigt fenomen. Speciellt då min hals är en kroppsdel i ohys med  mitt immunförsvar (som annars är riktigt okej), och lyckas alltid ett antal gånger om året att dra det till sig.
Tog inte så länge för att inviga året med det första Angina attacken. sannerligen väl uttänkt tidpunkt med påsken och allt.

Eftersom jag inte riktigt kan definiera denna grej på något mer proffessionellt sätt än att jag alltid får dessa enorma vita fläckar i svalget och har feber och kan varken äta,sova eller dricka, så gjorde jag ett litet snabb besök på wikipedia för få en lite mer medicinsk syn på vad detta går ut på, men då jag får till svar Angina eller Kärlkramp är smärtattacker som  förekommer i samband med att hjärtats kranskärl inte klarar av att försörja hjärtmuskeln med blod och då jag ändrar sökordet till hals- och svalgsjukdomar men får en bred redogörelse om HIV/AIDS får det vel bli odefinierat.

Ni märker säkert också att jag skriver vid en tidpunkt av dygnet då normala och friska människor med deras sinnen i fulla bruk brukar sova. Jag kan inte sova.Jag är inte frisk och skulle klassifieras som en person med en tillfällig paus i sinnernas bruk. Jag tror jag för tillfället faktiskt har en viss likhet med en grönsak, både fysiskt o psykiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0