Det går bra nu

Brukar intala mig själv om att allt går bra. Det gör det ju visserligen, men att bo fler hundratals kilometer ifrån varandra och inte kunna ses då man faktiskt vill är otroligt tärande. 

Tänk er att den enda möjligheten ni har att kommunicera är via msn. Visserligen är det ett genialiskt program men allt det som sägs och inte skulle bli sagt i verkligheten skrapar ytan sönder. En fras eller ett ord fel kan förändra hela meningen och hela diskussionen. Ifall du kommer på ett sätt att förklara den betoningen du användt då du skrev frasen, så lyfter jag hatten.  
   
Det är ej endast att inte träffas,  utan även att inte kunna ringa då man bara vill höra en tröstande röst. Att kunna gräla, utan att slänga omkring sig saker och gråta all vätska ur kroppen då man inte får sina ord fram.  
   Det blir som ett stumt förhållande, du vet att personen du vill ha kontakt med finns där och är villig att höra men det kommer inget ljud ur dig. 
   
Alla sår läks dock då jag ser honom. Alla gräl glöms, tvister försvinner, avundsjukan tinar bort och det finns inte annat än ren glädje. Detta varar i högst 4 dagar sedan väntar avskeden.
 Efter första veckan ensam börjar saknaden komma fram, 2a veckan kommer sorgen, 3e ångern och ilskan, 4e vill jag inte veta om. 
 1månad utan att se den person ni tänker på varje dag, den ni bryr er mest om, den ni gör allt för, den ni älskar. Ifall ni klarar det kan ni vara lyckliga och tacka för det ni har. 

  Jag klarar det med hoppet om att vi kommer att klara det, att vi en dag kan ses utan 15 timmars resa. Utan att räkna ifall du har råd att ringa till honom. Tills dess tänker jag att allt går bra.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

fin blogg. :)

2009-02-12 @ 15:46:57
URL: http://madsensara.blogg.se/
Postat av: Linda

Skype kostar ju inget, varför talar ni inte via det?

2009-02-17 @ 20:14:04
URL: http://lindisens.blogg.se/
Postat av: Jasmin

:)

2009-02-17 @ 20:26:12
URL: http://jassmiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

I<3U!!!!!

2009-02-28 @ 22:43:42
URL: http://lotttis.blogg.se/
Postat av: elin

Tjena! jo ja mår bajs. 39 graders feber:( men de e på bättringsvägen! Hoppas att jag är återställd när vi ska ti levi på torsdag.

Men du har det sannerligen tyngre än jag, stackarn:( vet precis hu de e. Kämpa på bara. man får int låta någå bra rinna ut i sanden. Och skype! skitbra program som ni åda ska ladda ner. Exakt som att snacka i telefon - men gratis.



Angående volleybollen så borde vi definitivt ställa upp med ett lag och klå pojkarna (eller låssas att vi kan klå dom åtminstone:D) Siter å drömmer om en italienresa me johan, dig å jesse nu... drömmen. Sköt om dj tösen! Krams

2009-03-02 @ 12:24:13
URL: http://elinsss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0