Mitt jobb

Har haft flera som undrat vad jag egentligen jobbar med. Jag jobbar altså för reklambyrå PHS/ dotterföretag Pointer/ som ögnar sig åt att aktivera marknadsföringen samt försäljningen och skapa nya kontakter till olika brändin genom olika reklamkampanjer. Några av våra kunder är tex. DNA, Wella, Gillette och många fler. Jag jobbar altså som promoottori för dem och mina arbetsuppgifter är främst att åka omkring för att reklamera samt presentera produkten för konsumenter. Oftast brukar demo-dagarna vara i vanliga butiker, köpcenter men också på festivaler, större evenemang och på krogar. Under demo-dagarna är målet att skapa så många nya kontakter som möjligt och aktivera försäljningen med 250%.
Jobbet är relativt krävande, eftersom du skall våga gå  fram till folk och tala-tala-tala ochf å dem att köpa produkten, så goda språkkunskaper samt att vara öppen och glad krävs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0