Julen slut, nyåret närmar sig...

Nu kan man väl säga att julen är slut, snart skall granen ut och så småningom pyntet bort. Men somtur kommer nyåret.
Det kommande året är ett av de viktigaste för oss -90 födda. Vi blir myndiga. Fler bekanta kommer redan att bekanta sig med krogar och ha sin affes debut om 2 veckor, medan vi andra hamnar vänta ännu fler månader.
Men har de någon som helst skillnad egentligen? okej, vi får köra omkring med bil, gå in på alko och matbutiker och plocka åt oss det vi vill. Vi går på krog utan att känna nervositeten eller tänka "tänk om jag blir utkastad?, tänk om de märker mina fejkade legg?". Men i praktiken har vi ju kunnat göra dessa grejjer, visst med risken för att alltid bli fast, men kommer det att vara lika roligt då det är faktiskt tillåtet? Brukar inte alltid det som är icke-tillåtet vara det mest spännande? Så kommer våra liv att bli ytterst ospännande efter detta årsbyte? Och då man äntligen firar sin 18 årsdag, vad skall man då vänta så oerhört mycket på? Man har ju gått i ca. 4 år och bara väntat på att fylla 18, men då man gjort det vad skall man då längta efter?  Typ att bli pensionerad? okej, det var för ironiskt... Antagligen väntar man på att fylla 20, och efter det bara önska att åren skulle stanna då man märker att 30-40 årskrisen närmar sig? Vilken är den perfekta åldern? Egentligen finns det vel inte, utan konsten är att njuta av den pågående dagen i den ålder man befinner sig i. 
Så nu skall jag åka iväg till Ekenäs och fira min gode kompis Malins 17 årsfest, med bra sällskap, en flaska vin, och förväntar mig en underbar kväll med dans och skratt!

Ha det bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0