Tomte-dag

Idag är det en officiell tomte-dag! Det skall bakas, städas, dekoreras, lagas mat, paketeras och städas ennu mer. Kan det bli tomtigare? Problemet är bara det att min julfeeling är 0.  Borde kanske dra en tip-tap eller mössens julafton så skulle stämningen komma fram lite?

Idag vaknade jag igen på ett mindre trevligt sätt. Trodde först att det var en valross som hoppade omkring i min lillebrors sovrum (som irriterande nog ligger alldeles fast i mitt) Senare kom det fram att Remo övade på huvudetförehopp i sängen (hans simskola börjar snart).
En härlig kväll spenderades dock igår med några flickor, i Shell. Bra liv. Shell på en lördag kväll. Meningen var att vi skulle sitta någonstans med ett glas vin men då ingen hittade på en passlig plats, fick vi sitta kvar i shell med de verkligen charmerande långtradarchaufförerna.

Men nu bör jag aktivera min inre tomte, julgodiset har inte ännu heller bakats, och tomtenisse-junior (remo) behöver fortfarande en julklapp...

Trevlig tomte-dag!
                                                             image26


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0