Mardí, Martedi, Dienstag

Franska, Italienska och Tyska(stooort problem) ja dessa är de språken jag skall använda under nästa vecka. De två första är vel under kontroll men Tyska?! Nain, Ich bin eine sveine im Deutsch, Faaaan altså det där är der enda ja kan!! Och inte ens det är rätt!!

Jag bokade altså flygbiljetter idag, därför började jag tala om språk! Våra planer med Astrid ändradea eftersom jag skall åka till Italien nu på lördagen och fira min kusins 18 års fest! Skall bli skitskoij :D  Efter festen skall ja bli för några dagar i Italien och sedan åker jag med pappa och hans film-troup till Bryssel där de skall spela in någon film. Skall bli jätte spännande och intressant att resa till ett nytt ställe! Iaf. verkar Bryssel jättefint som på fotot jag har lite längre ner i bloggen. wow.. Ska också se om det skulle vara möjligt att åka till Paris som tidigare planerat men tåget kostar ganska mycket, typ närmare 100 euro ... jaix!!! Ja vet, jag är snål, men det är ju massor. Men månne man får det rabatterat om man är studerande såsom i Finland? Vet någon?? Skulle vara härligt att shoppa lite i de små Boutique:rna som finns där, se Champ D´Elysée´s vackra människor och kläder och Eiffel-tornet är ju ett måste, samt Triumf-bågen. oooh va det skulle vara intressant... 
 
Jag har märkt att man börjar värdesätta mer dessa fina platser i världen då man bor i fulKaris, jag menar allvar! Förstår inte ibland hur man täcks kalla denna by till trädgårsstad?! Ja, men vi måste vel ha något som lockar hit människor, annars skulle vi ju gå i konkurs!

Men hej, nu skall jag packa upp det sista och städa lite, plugga franska så sköt om er! Och akta er för mardröms staden Karis!!  Satsa på Frankrike istället!!


Peace n´ Love      -Linda

Kommentarer
Postat av: Jasse

Idag kommer du hem :D

2007-10-22 @ 13:34:24
URL: http://jassmiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0