Bakningskatastrof

Idag är det min käre mammas födelsedag. Minns inte riktigt hur många år hon fyller, men gratulationer har hon för gott fått. Har alltid varit en allmän fara och pina i köksarbeten samt matlagning men då jag tyckte det vore personligare att baka själv en kaka, istället för att köpa från butikens frys, började jag stöka omkring i köket. Vi hade inga ingredienser för någon tårta, torrkaka skulle jag kanske ha fått ihop, men vem vill äta tårrkaka på födelsedag?! inte jag... Jag bestämde mig för att göra mokkarutor. Vad jag inte insåg är att man måste sätta ingredienserna i en viss ordning, inte bara hälla ner allting samtidigt. Detta resulterade med en mycket ljus deg, med en glasyr som är klumpig, och verkligen anemisk. Somtur fann jag kokosflingor i skåpet. Kastade på halva påsen, och tadaa inga missbildningar är mer synliga. smaken är en sak för sig. remo får smaka först.
Hopperligen hamnar jag aldrig i den situationen då jag måste antingen baka eller laga mat för någon. Antagligen skulle det sluta dåligt. Vet inte bara om jag vågar ta risken att öva på dethär med kök och mat,  eller bara hålla mig borta. Under tiden kan jag njuta av mamis mat, tills den dagen kommer då jag hamnar flytta. Troligen svälter jag ihjäl, eller blir överviktig av all snabbmat jag hamnar köpa. Ett tillproblem för framtiden. Nu skall jag iaktta min mors avsevärt bättre kulinära talanger.
Tack o hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha redan blivit helt beroende, av att själv skriva o läsa andras. Kom just från pumpen som ja går mycke på, step, trim, spinning så de mesta nog =) Yoga e nästan de enda jag aldrig varit på. Ha de så bra!

2008-01-08 @ 18:45:02
URL: http://www.Allexaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker de e mycke roligare me sällskap! :) så tråkigt att fara dit själv. Såg att ja sku ha vilja på stepen imo men ska o titta på hanttis match så måst fara o puntta på dagen :S Vi får se om nån annan da passar oss båda!

2008-01-08 @ 20:17:15
URL: http://www.allexaa.blogg.se
Postat av: Miilo

Tänkte redan slänga in en kommentar igår, men av någon anledning ville bloggen inte det och det bara stärvade.
sådär brukar det också gå när jag bakar, allt i en enda röra. Haha, och en gång då jag skulle laga omelett så kokade jag äggen i misstag - inte så skickligt.

2008-01-09 @ 08:12:26
URL: http://miilo.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0